Logo & huisstijl
Uw bedrijf maakt producten of levert diensten. Uw bedrijf werkt vanuit een bepaalde filosofie. Uw bedrijf heeft een eigen identiteit, die zich in één zin laat samenvatten: ‘dit is wat wij zijn’. Deze ene zin is het vertrekpunt voor de vormgeving van een logo, als spin in het web van de huisstijl. Het beeld dat uw bedrijf hiermee oproept, is de grafische weergave van de identiteit van uw bedrijf.
Het ontwerpen van een huisstijl begint bij uitstek met luisteren en het boven tafel krijgen van de juiste informatie. De identiteit van uw bedrijf staat daarbij centraal, op de voet gevolgd door het formuleren van uw wensen en eisen. Beeldende Zaken stelt vervolgens de uitgangspunten voor het ontwerpen van een voor uw bedrijf passende huisstijl op, voorzien van een begroting en planning.
De eerste stap in het ontwerpproces bestaat uit het ontwerpen van een logo of beeldmerk. Dit vormt het vertrekpunt voor het ontwerpen van toepassingen als briefpapier, visitekaartjes, bewegwijzering, expositiemateriaal of de belettering van bedrijfsauto’s. Het hele ontwerpproces kenmerkt zich door veelvuldig overleg. Een voortdurende toetsing van beelden op papier aan de beelden die wij en u in ons hoofd hebben.